میناکاری سفال

ميناكاري روي سفال

مقدمه

ميناكاري روي سفال يكي از زيباترين هنرهايي شهر اصفهان است. زماني كه سفالگري با ميناكاري درهم آميخته مي شود، ظروف بسيار زيبايي را مي توان خلق كرد كه هم براي دكوراسيون و هم براي مصرف شخصي مي تواند كاربرد داشته باشد. هنرمندان اين هنر، از بهترين طرح ها و الگوها استفاده مي كنند تا ظروف زيبايي را شكل دهند و ميناكاري ظروف سفالي با ظروف نقره اي متفاوت است. فروش ظروف ميناكاري اصفهان معروف بوده و هنرمندان بسيار زيادي در اين زمينه كار مي كنند. شهر لاله جين مركز ميناكاري روي سفال كشور است و در صورتي كه به اين هنر علاقمند باشيد، مي توانيد در كلاس هاي شركت هنر مينا شركت كنيد.

ميناكاري روي سفال يكي از بهترين هنرهاي اصيل ايراني است

میناکاری سفال

ميناكاري روي سفال، تجلي هنر دستان هنرمند اصفهان

ميناكاري زيباترين هنر اصيل صنايع دستي است و زماني كه سه عنصر آب ، خاك و آتش در هم مي آميزند هنري زيبا و جذاب را شكل مي دهند كه هر كسي به آثار آن دل خواهد بست. براي اين كه بتوان هنر ميناكاري را زيبا نشان داد مي توانيم از طرح ها و الگوهاي اسليمي استفاده كنيم. با هنر ميناكاري روي سفال مي توان، برخي اماكن مذهبي مانند مسجد را تزئين كرد. مردم به ظروف ميناكاري از زمان هاي قديم علاقه داشتند و اين ظروف به قدري زيبا هستند كه هنوز هم به عنوان دكوراسيون و هم مصرف شخصي به فروش مي رسد.

شناخت هنر ميناكاري روي سفال

هنر ميناكاري از زمان هاي قديم معروف و شناخته شده بود. ميناكاري هنري است كه روي زيورآلات و جواهرات به كار مي رود و زنان خانه دار مي توانستند با هنر ميناكاري روي سفال ، درآمدزايي كنند. اين هنر در شهرهايي مانند اصفهان و همدان بيش تر شناخته شده است. شهر اصفهان زادگاه اين هنر زيبا است. البته مي توان آن را بر روي ظروف مسي هم انجام داد. ظروف مسي به گونه اي هستند كه نقش ها و الگوها بهتر ديده مي شوند.

میناکاری سفال

زادگاه هنر ميناكاري روي سفال، شهر اصفهان است

انواع ميناكاري

ميناكاري را مي توان روي اشياي مختلفي انجام داد كه از جمله آن ها مي توانيم به ميناكاري روي مس، ميناكاري روي طلا، ميناكاري روي سفال اشاره كرد. رنگ آبي از آن جايي كه آرامش بخش است در اين هنر بسيار زياد استفاده مي شود.

مشخص است كه تركيب دو هنر يعني  ميناكاري و سفالگري، باعث مي شود تا اثرهاي زيبايي به وجود بيايند. تسلط كامل به ميناكاري و سفالگري براي اين هنر لازم و ضروري است. در موزه هاي لوور، نيويورك، لندن هم محصولات و آثار ميناكاري روي سفال وجود دارد.

مراحل مختلف ميناكاري روي سفال

  • ساختن سفال
  • تهيه الگوها و طرح ها
  • قلم زني
  • لعاب زني

براي اين كه بتوانيد اين هنر زيبا و جذاب را به مردم بشناسانيد لازم است كه در ابتدا روي ظروف كوچك شروع كرده و به تدريج ظروف بزرگ تر را انتخاب كنيد بخاطر اين كه قلم زني و لعاب دهي آن ها زمان بر خواهند بود.

میناکاری سفال

محصولات ميناكاري روي سفال شركت هنر مينا، ناب و اصيل است

تاريخچه ميناكاري روي سفال

تاريخچه هنر ميناكاري روي سفال به زمان صفويان برمي گردد و در آن زمان كارگاه هاي اين هنر در اصفهان داير بود. طرح هاي اين هنر در طول زمان تغيير كرده و اكنون خطوط اسلامي يا گل و بلبل بر ظروف سفال نقش مي بندند.

كلاس هاي آموزشي ميناكاري روي سفال شركت هنر مينا

شركت هنر مينا آموزش میناکاری را به صورت حضوري و آنلاين برگزار مي كند و علاقمندان به اين هنر مي توانند در اين كلاس ها شركت كرده و در نهايت مدرك كارگاه ميناكاري را دريافت كنند.

شما متناسب با شرايط خود مي توانيد ساعت كارگاه‌ آموزشي را انتخاب كنيد. در هر حال بهتر است كه قبل از ثبت نام همه گونه هماهنگي لازم را به عمل بياوريد.

میناکاری سفال

كاسه ميناكاري روي سفال، يكي از بهترين آثار براي مصرف شخصي است

انواع ظروف ميناكاري روي سفال

هنرمند مي تواند روي انواع و اقسام ظروف مانند گلدان، قندان، كاسه ، بشقاب، ليوان طرح ها و الگوهاي خود را قلمزني كرده و آن ها را پخت كند.

نگهداري ظروف ميناكاري روي سفال

براي نگهداري اين ظروف لازم است كه در درجه اول به اين هنر علاقمند باشيد و فقط طرفا به خاطر دكوراسيون آن ها را خريداري نكنيد. شما مي توانيد با پارچه نم داري آن ها را تميز كرده و بعد از آن خشك كنيد.

توصيه مي كنيم كه آن ها را در معرض گرما و نور آفتاب قرار  ندهيد. هنگام خريد به ترك خوردگي يا بريدگي ظروف دقت كنيد. بهتر است كه اين ظروف را از شركت هنر مينا خريداري كنيد كه هميشه بهترين آن ها را به شما تقديم خواهد كرد.

میناکاری سفال

بستني خوري ميناكاري روي سفال براي مصرف شخصي بهترين است

قيمت ظروف ميناكاري روي سفال

قيمت اين ظروف متناسب با اندازه، طرح ، تك يا ست ، فروش عمده يا خرده مشخص مي شود. قيمت هاي شركت هنر مينا، مناسب بوده و شما مي توانيد ظروف مورد علاقه خود را سفارش داده و خريداري كنيد.

شما مي توانيد از شركت هنر مينا، محصولات و آثار مورد علاقه خود را به صورت عمده سفارش داده و خريداري كنيد. بهرحال خوب مي دانيد كه قيمت در فروش عمده تا حد قابل توجهي كاهش مي يابد كه در درجه اول به نفع خريدار خواهد بود.

درآمد ميناكاري روي سفال

هنر ميناكاري روي سفال طرفداران و مشتريان خاص خود را دارد و قيمت اين ظروف از 50 تا 350 هزار تومان متفاوت است. افرادي كه به اين هنر علاقمند باشند مي توانند متناسب با توانايي ساخت، قلمزني خود، هر ماه به درآمد مورد نظر و قابل توجهي دست يابند. البته هر چقدر كه كارگاه بزرگ تر و نيروهاي بيش تري داشته باشيد به همان اندازه درآمد شما هم بالا خواهد بود.

جهت خرید ظروف میناکاری اصفهان اینجا کلیک کنید.

نتيجه گيري

ميناكاري روي سفال يكي از شناخته شده ترين و ظريف ترين هنرهايي است كه مردم ايران آن را مي شناسند. اين هنر از زمان صفويان در ايران وجود داشته و با اين هنر مي توان ظروف را زيبا كرد و هنرمنداني كه در اين عرصه فعاليت مي كنند ظروفي مانند بشقاب، گلدان، كوزه، قندان، كاسه را با اين هنر زيبا كرده و به مردم عرضه مي كنند.

اين هنر در چهار مرحله ساخت سفال، تهيه الگوها، قلمزني، لعاب زني انجام مي شود و شهر لالجين و اصفهان مهم ترين مراكز توليد اين نوع ظروف است. قيمت اين ظروف از 50 تا 350 هزار تومان متفاوت بوده و متناسب با اندازه، طرح و الگوها ظرف مشخص مي شود. كدبانوهايي كه به اين هنر علاقمند شده باشند مي توانند گروه هايي را از ساير بانوان شكل داده و درآمدزايي كنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *