نکات تشخیص میناکاری اصل

نکات تشخیص میناکاری اصل

نکات تشخیص میناکاری اصل
مقدمه

میناکاری یکی از ظریف ترین و قدیمی ترین هنرهای ایرانی است و زمانی که محصولی با هنر میناکاری اصل را خریداری می کنیم، بابت خرید خود احساس رضایت خواهیم کرد. شما با توجه به این نکات می توانید محصولات اصیل را از جعلی و غیر اصل به راحتی شناسایی کنید.

مهم ترین نکات تشخیص محصولات میناکاری اصل

• وجود نشان و مهر هنرمند / شرکت صنایع دستی روی محصول

نشان و مهر هنرمند و شرکت نشان دهنده صنایع معتبری است که توسط هنرمندان طراحی و تولید می شود. توصیه می کنیم که به لوگوی شرکت صنایع دستی توجه کنید. این موارد در فروشگاه آنلاین هم مشخص است.

• سطح یکدست و یکنواخت و بدون قسمت های اضافی

سطح یکدست و یکنواخت و عاری از قسمت های اضافی یکی از مهم ترین موارد شناخت محصولات اصل از تقلبی و جعلی است. سطوح یکدست داخلی و خارجی موجب می شود تا محصول زیبا و جذاب به نظر برسد.

• درصد ماده اولیه به کار رفته متناسب با وزن محصول

وزن متناسب با محصول، باعث خواهد شد تا زیاد سنگین به نظر نرسد. محصولات تقبلی و جعلی، سنگین هستند. هنرمندان اصیل هنگام طراحی و تهیه محصول، به درصد و مقدار ماده اولیه دقت و توجه می کنند. این کار مهم ترین نکته برای کار در زمینه صنایع دستی و میناکاری است.

• عدم وجود ترک خوردگی و شکستگی، پوسته شدن، کم رنگی، و زبری، حباب رنگ روی محصول

ترک خوردگی و شکستگی، پوسته شدن ، کم رنگی، و زبری، حباب رنگ روی محصول نشان دهنده سنگینی محصول بوده و محصولات اصیل فاقد این موارد بوده و مشخص است که توسط شرکت های معتبر و اصیل تهیه شده است.

• یکدست بودن لعاب رنگ میناکاری

یکدست و یک رنگ بودن لعاب میناکاری، یکی از عواملی است که موجب می شود تا محصول، اصیل به نظر برسد و لعاب کم یا زیاد نشان دهنده کار غیر حرفه ای است.

• شفافیت و براق بودن یکدست محصول

شفافیت و براق بودن محصول نشان دهنده یک محصول عالی و اصیل است و محصولات بی کیفیت، کدر و بی رنگ بوده و مشخص است که هنرمندان اصیل این محصولات را تهیه نکرده اند.

• قرارگرفتن هر یک از رنگ های میناکاری در تقسیم بندی رویه بالایی محصول و بدون بیرون زدگی آن ها

هنرمندان به گونه ای رنگ آمیزی می کنند که رنگ هر قسمت مشخص بوده و تمامی رنگ ها در محل مشخص خود قرار دارند. به این نکته توجه کنید تا محصول واقعی و اصیل را خریداری کنید.

• مقاومت نسبت به خراشیدگی اشیای تیز

محصولات اصیل در برابر هر گونه خراشیدگی اشیای تیز، مقاوم هستند و به عبارتی هرگز خراشیده نمی شوند در صورتی که محصولات غیر اصیل این گونه نیستند.

• واکنش غیر معمول نسبت به انواع آب و هوا

کیفیت محصولات اصیل در هر شرایط آب و هوایی، حفظ می شود و باد، باران، گرمای خورشید، رطوبت زیاد، هرگز بر کیفیت محصول تاثیری نمی گذارد. محصولات غیر واقعی و غیر اصیل در برابر هر شرایط محیطی، جوی مقاوم و پایدار نیستند.

• پرداخت یکدست محصول با دقت تمام و کمال

پرداخت یکدستی که با دقت تمام و کمال نشان دهنده این است که شما محصول معتبر صنایع دستی را خریداری کرده اید. در محصولات اصیل، پرداخت ها، با دقت هر چه تمام انجام می شود.

• ضخامت یکدست رنگ و لعاب

رنگ و لعاب و ضخامت یکدست، نشان می دهد که شما، محصول اصل را خریداری کرده اید. ضخامت محصولات غیر اصیل، یکدست نبوده و سفال یا مس محصول به قدری زیاد یا کم است که محصول بر دستان شما سنگینی می کند.

• وجود نقش اصیل

وجود نقش و نگارهای اصیل نشان دهنده محصول اصل و جذابی است که از شرکت معتبر خریداری می کنید. نقش و نگارهای محصولات صنایع دستی و میناکاری در درجه اول توسط هنرمندان با تجربه انتخاب می شود.

• امکان شست و شوی ظروف با آب و شفافیت روز اول

شما می توانید محصولات اصیل را چندین بار بشویید و شفافیت آن ها مانند روز اول خواهد بود و رنگ های میناکاری نسبت به مواد شیمیایی شوینده کاملا مقاوم هستند و شما می توانید آن را با انواع و اقسام مواد شیمیایی چندین بار بشویید.
شما با توجه به موارد بالا می توانید محصولات اصیل را از غیر واقعی و جعلی شناسایی کرده و خریداری کنید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که به هنر میناکاری علاقمند هستید و دوست دارید ، حداقل یک نمونه از اشیاء میناکاری شده را برای خود داشته باشید ، به فروشگاه هنر مینا که در زمینه فروش ظروف میناکاری اصفهان فعالیت می کند ، سری بزنید و محصول مورد نظر خود را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *