میناکاری روی کاغذ

طرح های بسیار زیبا با ميناكاری روی کاغذ

مقدمه

ميناكاري، هنري با ديرينه تاريخي 5000 ساله است كه شهر اصفهان، مركز فعاليت هاي اين هنر زيبا و دوست داشتني است.روي برخي فلزات مانند طلا، نقره و مس مي توان ميناكاري انجام داد ولي ميناكاری روی کاغذ، هنر جديدي است كه علاقمندان و دوستداران خود را دارد.

این هنر به قدری جذاب و جدید است که کمتر کسی از آن با خبر است و اساتید و هنرمندانی که از آن آگاه هستند نسبت به سایرین، برتری خاصی خواهند داشت بخاطر این که کمتر کسی می تواند روی کاغذ این چنین هنرآفرینی کند پس مشخص می شود که هنرمند ماهری است.  برای آموزش میناکاری اصفهان از طریق لینک ثبت نام کنید.

میناکاری روی کاغذ، هنر جدیدی است

میناکاری روی کاغذ

نحوه ميناكاری روی کاغذ

در ابتدا، طرح هاي بسيار زيبايي روي كاغذ ترسيم مي شود و بعد از آن می توان آن را به بوم منتقل کرد. می توان طرح را روی زمینه های متفاوت منتقل کرد. ابتدا طرح را روی کاغذ منتقل کرده و آن را سمباده کاری یا سوزن کاری می کنند. به این صورت که خطوط طرح را که نزدیک به هم هستند، سوراخ می کنند و بعد از آن روی لعاب با خاکستر یا دوده، طرح را اجرا می کنند.

میناکاری روی کاغذ

کمترکسی ، میناکاری روی کاغذ را می شناسد

ميناكاری روی کاغذ گلاسه

کاغذهای گلاسه یکی از بهترین و با کیفیت ترین کاغذی است که می توان آن را در بازار یافت. این چنین کاغذهایی برای تهیه جا دستمالی های تزئینی بهترین هستند. البته لازم است که با قلم های نازکی، طرح ها را روی کاغذ ترسیم می کنند و بعد از آن رنگ های میناکاری را درون خطوط می ریزند و آن را آن قدر سمباده می زنند تا در خطوط جای گیرد.

محصولات ميناكاری روی کاغذ برای هتل ها، رستوران ها، مراکز پذیرش توریستی مناسب است و برای مناسبت های مختلف هم مانند اعیاد ایرانی و اسلامی، و هدیه به عزیزان بسیار مناسب است. امروزه بسیاری از مراکز توریستی، گردشگری با این کاغذها، محل های خود را تزئین می کنند.

کاغذهای گلاسه برای این هنر، بهترین بوده و اساتید لازم است که با دقت هر چه تمام تر طرح ها را ترسیم کرده و آن ها را با رنگ های میناکاری پر کرده و آن ها را بسابند تا کاملا در درون خطوط قرار گیرد.

میناکاری روی کاغذ

میناکاری روی کاغذ می تواند به تدریج توسعه و گسترش یابد

ميناكاری روی کاغذ گلاسه و تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی همیشه یکی از اقلامی است که اکثر خانواده های ایرانی دوست دارند که در منزل خود حداقل یکی از آن ها را داشته باشند. این چنین محصولاتی زیبا و جذاب است. با این هنر می توان زیباترین تابلوهای نقاشی را ترسیم کرد که در نوع خود بی نظیر هستند. این نوع تابلوها می تواند هم به فروش برسد و هم این که بخاطر جنبه تزئینی بودن می تواند در همه اماکن از آن ها استفاده کرد.

ميناكاری روی کاغذ و اولین مرحله میناکاری روی فلزات

استاد در مرحله اول، طرح را روی کاغذ منتقل کرده و بعد همان طرح را روی سطوح فلزی مانند نقره، طلا و مس منتقل می شود. ترسیم طرح روی کاغذ و میناکاری آن کاری است که به دقت بسیار زیاد نیاز دارد و حتی یک اشتباه کوچک در طرح می تواند بقیه آن را زیبا و جذاب نشان ندهد. استاد میناکاری لازم است که با دقت هر چه تمام تر طرح ها را با قلم روی کاغذ پیاده و اجرا کند.

میناکاری روی کاغذ

تابلوهای میناکاری روی کاغذ یکی از بهترین هنرها در فرهنگ ایرانی است  

ميناكاری روی کاغذ و کاغذ دیواری اماکن مسکونی، صنعتی، تجاری و اداری

طرح های میناکاری روی کاغذ، برای تزئین دیوارهای اماکن مناسب است و البته امروزه کمتر منزلی را می توان یافت که کاغذهای دیواری آن از طرح های ميناكاری روی کاغذ استفاده کرده باشد. این نوع طرح های ميناكاری روی کاغذ مناسب اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری با تم اسلامی است. این چنین اماکنی، آرامش و زیبایی را برای کاربران به ارمغان می آورند و به همین دلیل است که اکثر رستوران ها دوست دارند که روی دیوارهای محل از این نوع کاغذ دیواری ها استفاده کنند.

طرح های متنوع ميناكاری روی کاغذ

در طرح های ميناكاری روی کاغذ می توان از طرح های اسلیمی، گل و بلبل، شاهنامه و سایر کتاب های ایرانی باستانی هم استفاده کرد. هر کدام از این طرح ها به قدری زیبا و جذاب هستند که لازم است برای منقوش کردن طرح روی دیوار، چندین استاد میناکار در محل کار کنند. شما می توانید طرح های ميناكاری روی کاغذ را خود انتخاب کنید.

میناکاری روی کاغذ

تابلوهای میناکاری روی کاغذ را از فروشگاه هنر مینا خریداری کنید

طرح هاي كاغذ ديواري با ميناكاری روی کاغذ

ميناكاری روی کاغذ يكي از بهترين طرح هايي است كه ديوار شما را زيباتر نشان خواهد داد. ديوارهايي كه با اين طرح ها مزين شده باشد مانند كاغذهاي ديواري ساير طرح ها جذاب خواهند بود. کاغذ دیواری با طرح های سنتی، در زیبایی محل شما تاثیر به سزایی دارد و هر چقدر که طرح های اصیل تر باشد به همان اندازه چشمان شما هم به زیبایی عادت خواهد کرد. طرح اسلیمی، نستعلیق به زیبایی محل کمک می کنند.

نحوه نظافت کاغذ دیواری با طرح های سنتی ميناكاری روی کاغذ

برای نظافت کاغذ دیواری هایی با این طرح ها، هرگز از مواد شوینده و اسیدی استفاده نکنید. این مواد به طرح های میناکاری روی کاغذ آسیب می زند. شما بهتر است که با پارچه مرطوب، کاغذ دیواری را تمیز کنید. تمیزی و نظافت کاغذهای دیواری روی کاغذ یکی از مهم ترین کارهایی است که لازم است که در بازه های زمانی مشخص انجام دهید.

میناکاری روی کاغذ

طرح های میناکاری روی کاغذ، لازم است که جذاب و دوست داشتنی باشد

نحوه نصب کاغذ دیواری با طرح های سنتی ميناكاری روی کاغذ

در کل نصب کاغذ دیواری، کار حرفه ای و تخصصی است و شما بهتر است که این کار را به متخصص بسپارید تا محل شما به بهترین شکل ممکن تزئین شود. شما می توانید کاغذ دیواری با طرح های سنتی ميناكاری روی کاغذ را از فروشگاه شرکت هنر مینا خریداری کنید.

نتیجه گیری

ميناكاری روی کاغذ یکی از بهترین هنرهایی است که توسط استادان میناکاری اجرا می شود. برای میناکاری روی کاغذ لازم است که استاد با دقت هر چه تمام تر، طرح ها را روی کاغذ ترسیم کرده و بعد از آن، خطوط را با رنگ های میناکاری پر کند. کاغذهای گلاسه برای این هنر مناسب هستند و بخاطر شفاف بودن باعث خواهند شد تا طرح زیبا و درخشان به نظر برسد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *