ترکیب رنگ مینا کاری

آموزش تركيب رنگ ميناكاری

مقدمه

تركيب رنگ ميناكاری از مهم ترين كارهايي است كه هنرمندان لازم است كه به آن توجه كنند. هر چقدر كه بتوانيد تركيب رنگ ميناكاری را اصولی انجام دهيد به همان اندازه رنگ هاي روشن و درخشان و تاثيرگذاري خواهيد داشت. رنگ های میناکاری پودری هستند که با ماده ای بنام بست که ترکیبی از صمغ و گلیسیرین است تهيه مي شوند. برای خرید و فروش ظروف میناکاری اصفهان کلیک کنید.

ميناكاري روي دو نوع سطح كاربرد دارد. روي سفال و ديگري روي فلز كه هر دو در كشور ما كاربرد دارد. وقتي با اصول تركيب آشنا شديد مي توانيد به مرور زمان مي توانيد در تركيب رنگ ميناكاری، ابتكار و خلاقيت به خرج دهيد. رنگ آميزي سطوح لازم است كه به صورت نقطه اي انجام مي شود. زماني كه رنگ روي سطوح قرار مي گيرد به تدريج روشن و شيشه اي خواهد شد.

ترکیب رنگ مینا کاری

تركيب رنگ ميناكاری از مهم ترين كارهايي است كه هنرمندان لازم است كه به آن توجه كنند

قطره چکان برای تركيب رنگ ميناكاری

شما با قطره چکان می توانید رنگ ها را به راحتی باهم ترکیب کنید. اگر ماده بست را خیلی زیاد به رنگ ها اضافه کنید باعث می شود که رنگ ها خیلی دیرتر خشک شوند. با اضافه کردن ماده بست به رنگ های پودری میناکاری، حالت خمیری شکل خواهند داشت. هر چقدر که رنگ ها را ورز دهیم کیفیت رنگ ها بهتر خواهد بود. زمانی که به حالت خمیری شکل درآمد با آب مخلوط می کنیم و در این صورت می توانیم از رنگ های میناکاری استفاده کنیم.

ترکیب رنگ مینا کاری

هر چقدر كه بتوانيد تركيب رنگ ميناكاری را اصولی انجام دهيد به همان اندازه رنگ هاي روشن و درخشان و تاثيرگذاري خواهيد داشت

اهميت تركيب رنگ ميناكاری

تركيب رنگ ميناكاری كاري بسيار ساده است ولي بسياري از مبتدي ها لازم است كه آن را اصولي ياد بگيرند. مبتدیان براساس تجربه می توانند درصد تركيب رنگ ميناكاری را متوجه شوند ولی اساتید شرکت هنر مینا در کلاس ها و دوره های حضوری و غیر حضوری آموزش میناکاری این اصول را به هنرآموزان آموزش می دهند. حتی هنرآموزان می توانند ویدئوهای آموزشی این دوره ها را تهیه کرده و با مطالعه آن ها، میناکاری را به بهترین وجه ممکن انجام دهید.

رعایت اصول ثابت برای تركيب رنگ ميناكاری

همیشه برای تركيب رنگ ميناكاری، اصول ثابتي وجود دارد که هنرآموزان لازم است که آن ها را رعایت کنند. اساتید شرکت هنر مینا، اصول تركيب رنگ ميناكاری را در کلاس های حضوری و غیر حضوری آموزش می دهند. ماده بست با صمغ عربی و گلیسیرین تولید می شود. صمغ عربی، ماده بست را غلیظ و گلیسرین آن را نرم می کند. تمامی اساتید میناکاری، قبل از میناکاری، لازم است که ماده بست را تهیه کنند. تهیه و تولید ماده بست، ظرافت کاری های خود را دارد و میناکاران به مرور زمان به ظرافت کاری ها پی برده و مي توانند آن را استفاده كنند.

ترکیب رنگ مینا کاری

همیشه برای تركيب رنگ ميناكاری، اصول ثابتي وجود دارد

ساخت بست میناکاری برای تركيب رنگ ميناكاری

صمغ غربی و گلیسیرین را به نسبت 2:1 ترکیب کنید. ابتدا صمغ عربی را در آب خیس کنید و پس از 24 ساعت ماده ای که بدست آورده اید را از صافی عبور دهید. پس از آن ماده صمغ را با گلیسیرین ترکیب کنید. صمغ عربی، ماده بست و گلیسیرین را در هوای آزاد نگهداری کنید تا خراب نشود. لازم به توضیح است که در هر زمان متناسب با نیاز خود ماده بست را تهیه كرده و ترکیب صمغ عربی و گلیسیرین را به مدت زمان طولانی هرگز نگهداری نکنید.

ساخت رنگ میناکاری

برای تهیه رنگ میناکاری، کمی از رنگ مورد  نظر خود را روی شیشه بریزید و سپس به تدريج مقداری ماده بست به آن اضافه کنید. مخلوط بست و پودر رنگ را با کاردک ترکیب کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید که ترکیب رنگ خميري شكل شود. در انتها بهتر است که ترکیب رنگ را به حال خود رها کنید تا به اصطلاح جا بیفتد.

ترکیب رنگ مینا کاری

برای تهیه رنگ میناکاری، کمی از رنگ مورد  نظر خود را روی شیشه بریزید

نسبت هاي تركيب رنگ ميناكاری

رنگ آبی لاجورد از ترکیب اکسید کبالت و اکسید آلومینیوم بوجود می آید که اگر ارسنات یا فسفات به جای کبالت استفاده کنیم، رنگ های بدست آمده تیره تر یا روشن تر خواهند شد.

ماده بست، محلول بی رنگ ولی کدر مایع است. از بست برای چسبندگی و معلق نگه داشتن رنگ در محلول های رنگی از آن استفاده می کنند تا هنرمند بتوانند روان تر با رنگ کار کنند و ماده بست از خشک شدن رنگ های مینا جلوگیری می کند. اگر مقدار صمغ عربی بیش تر باشد، رنگ کدر خواهد شد. ولی اگر گلیسیرین بیش تر باشد مشکل ساز نخواهد بود. بهتر است که هنگام تركيب رنگ ميناكاری، به اندازه نياز، رنگ را تهيه و درست كنيم. توجه كنيد كه ماده بست را با قطره چكان به رنگ هاي پودري مينا اضافه كرده و رنگ را با كاردك مالش مي دهيم. ماده بست را بايد آن قدر به رنگ اضافه كنيم كه خميري شكل شود. ماده بست را بايد به قدري به رنگ اضافه كنيد كه رنگ خشك نشده و نبايد به قدري باشد كه رنگ مينا كدر شود. بايد ماده بست را به حدي به رنگ اضافه كنيد كه رنگ روان شود تا بتوان آن را به سطحي زد و آن را رنگ آميزي كرد. رنگ هاي ميناكاري روي سطوح مختلف مانند ظروف مس، نقره، طلا و برنج استفاده مي شود. رنگ هاي ميناكاري لازم است كه خوش رنگ باشد تا هرگز چشم را اذيت نكند.

ترکیب رنگ مینا کاری

تركيب رنگ ميناكاری، از مراحل مقدماتي ميناكاري است

کلاس های تركيب رنگ ميناكاری در شرکت هنر مینا

اساتید شرکت هنر مینا، در کلاس های حضوری و غیر حضوری،  تركيب رنگ ميناكاری را به بهترین شکل ممکن آموزش می دهند. هنرآموزان در این کلاس ها می توانند انواع و اقسام تركيب رنگ ميناكاری را فرا بگیرند. اساتید در این کلاس ها، به همه سوالات هنرآموزان جواب می دهند تا هنرآموزان بتوانند به بهترین شکل ممکن این ظرافت کاری را یاد بگیرند.

نتيجه گيري

تركيب رنگ ميناكاری، از مراحل مقدماتي ميناكاري است و لازم است كه صمغ عربي و گليسيرين را به نسبت 2:1 تركيب كنيد و اين تركيب لازم است كه به گونه اي باشد كه رنگ خميري شكل شود. تا بتوان آن را روي سطوح استفاده كرد. براي تركيب رنگ ميناكاری از ماده بست استفاده مي كنند كه ماده لازم و ضروري آن است و زماني كه حالت رنگ تركيب رنگ ميناكاری ايجاد شد مي توان آن را روي سطوح استفاده كرد و اين هنر زيبا را به نمايش گذاشت. خرید اینترنتی ظروف میناکاری اصفهان از طریق لینک ارائه شده.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *