ميناكاري روي زيورآلات

میناکاری روی زیور آلات

مقدمه

ميناكاري روي زيورآلات يكي از بهترين هنرهايي است كه از ديرباز وجود داشته و با اين هنر مي توان جواهرات را به بهترين شكل ممكن تزئين كرد. هنرمندان شركت هنر مينا مي توانند، بهترين ميناكاري روي زيورآلات را به انجام برسانند و كارهاي دستي اين هنرمندان در مقايسه با محصولات ماشيني زيباتر است.

ميناكاري سرد و ميناكاري روي زيورآلات

رنگ آميزي جواهرات با رنگ مايع و بدون گرما و حرارت؛ ميناكاري سرد مي نامند. در اين روش، لايه رنگ به روي جواهر كشيده مي شود. در اين روش، ممكن است كه ميناكاري روي زيورآلات يك روز كاري به طول بكشد. هر استاد كاري نمي تواند اين ميناكاري روي زيورآلات را انجام دهد. رنگ به محض اين كه خشك شد، حالت سراميكي بخود مي گيرد. استادكار با قلم هاي نوك تيز، رنگ را روي زيورآلات مي كشد. با تركيب رنگ ها مي توان بهترين ميناكاري روي زيورآلات را انجام داد. بعد از ميناكاري لازم است كه جواهرات به مدت زمان طولاني در دماي اتاق بماند تا خشك شود. استادكاران با ابزارهاي ساده نيز مي توانند ميناكاري روي زيورآلات را انجام دهند. ميناكاري روي زيورآلات با روش سرد به مدت زمان طولاني باقي مي ماند و از مهم تر كيفيت مواد مورد استفاده در اين روش است.

برای مشاهده ظروف زیبای مینا کاری شده میتواندی لینک فروش ظروف میناکاری اصفهان را کلیک کنید.

ميناكاري روي زيورآلات

ميناكاري روي زيورآلات يكي از بهترين هنرهايي است كه از ديرباز وجود داشته است

ميناكاري روي زيورآلات به روش گرم

اين روش قدري پيچيده تر است و در آن نوارهاي جامد و براق پودر شده و روي زيورآلات كشيده مي شود. زيورآلات در دماي 700 تا 900 درجه سانتيگراد حرارت داده مي شوند. گاهي اوقات تا 20 بار اين مرحله ادامه مي يابد تا زيورآلات شفاف شوند. در برخي مواقع ميناكاري كنده شده و مواد جديدي كار گذاشته مي شود و دوباره حرارت داده مي شود. استادكار نمي تواند پروسه را كنترل كند زمان از كوره درآوردن ممكن است دير يا زود باشد. اكثر استادكاران براساس تجربه زيورآلات را از كوره خارج مي كنند.

ميناكاري روي زيورآلات نقره

روي زيورآلات نقره هم مي توان ميناكاري را انجام داد و در زمان هاي گذشته، اين كار دستي انجام مي شد ولي امروزه با ماشين و دستگاه انجام مي شود.

ميناكاري روي زيورآلات

ميناكاري روي زيورآلات روي انواع و اقسام زيورآلات انجام مي شود

استقبال مردم از ميناكاري روي زيورآلات

مردم ايران هميشه از هنر استقبال كرده اند و هنر ميناكاري روي زيورآلات نيز يكي از اين هنرها است كه مردم اصفهان، تهران، زنجان، كرمانشاه، همدان، سنندج از آن استقبال كرده اند. شركت هنر مينا، محصولات ميناكاري روي زيورآلات را با قيمت مناسبي عرضه مي كند كه دوستداران اين هنر مي توانند با مراجعه به فروشگاه فيزيكي/ آنلاين سوغات اصفهان را خريداري كرده و استفاده كنند.

 

ميناكاري روي زيورآلات

ميناكاري روي زيورآلات روي دستبند جلوه بهتري دارد

گردن بند و دستبند و ميناكاري روي زيورآلات

دختران و بانوان ايراني، مخاطبان زيورآلات ميناكاري شده هستند و خانم هاي ايراني تحت هر شرايطي دوست دارند كه از زيورآلات از ساده ترين نوع گرفته تا ميناكاري شده را استفاده كنند و به همين دليل است كه شركت هنر مينا اين محصولات را با قيمت مناسب عرضه مي كند تا خانم هاي ايراني بتوانند از آن ها استفاده كنند. شما در بازار ميناكاري اصفهان مي توانيد طرح هاي  ميناكاري روي زيورآلات را ببينيد.

تفاوت ميناكاري روي زيورآلات دست ساز و ماشيني

محصولاتي كه به صورت دست ساز توليد مي شوند در مقايسه با ماشيني با دقت بيشتري تهيه و توليد مي شوند و استادان با ظرافت خاصي، قطعات گردن بند را روي زيورآلات كار مي كنند در حالي كه در ميناكاري ماشيني، گاهي مواقع ممكن است كه قطعه به درستي روي محصول كار نگداشته شده و به تدريج از محل خود شل شده و بيفتد.

ميناكاري روي زيورآلات

ميناكاري روي زيورآلات روي گردنبند ، بر زيبايي مخاطب مي افزايد

تاريخچه ميناكاري روي زيورآلات

تاريخچه اين هنر به زمان هاي هخامنشيان و حتي قبل تر از آن برمي گردد. در همان دوران بود كه شيشه در ايران كشف شد و در آن زمان هنرمندان ايراني ميناكاري روي زيورآلات را به بهترين شكل ممكن انجام مي دادند.

تخت سفري نادر شاه افشار به تمام معني نمونه بارز ميناكاري روي زيورآلات است يا عكس فتحعلي شاه قاجار كه در اندازه هاي كوچك درست شده نمونه بارز اين هنر است كه به دست هنرمندان ايراني درست شده است.

البته طي سال هاي اخير اين هنر زيبا مورد كم لطفي قرار گرفته است كه شايد به دليل استفاده از فلزات گرانبها باشد كه در اين هنر از آن به فراواني استفاده مي شود. هنرمند اين حوزه بايد به انواع و اقسام هنرها مانند قلم زني، چكش كاري، مليله كاري لازم است آشنايي كامل داشته باشد و زرگري را به بهترين شكل ممكن انجام دهد و كمتر كسي را مي توان يافت همه اين هنرها را داشته باشد.

جهت آموزش میناکاری اصفهان اینجا کلیک کنید.

ميناكاري روي زيورآلات

محصولات ميناكاري روي زيورآلات فروشگاه شركت هنر مينا متنوع و مختلف است

بهترين نمونه هاي ميناكاري روي زيورآلات

مي توان اذعان داشت كه ميناكاري روي زيورآلات از بهترين هنرهاي ايرانيان است و جام خسرو نمونه بارز ديگري است مي توان به آن اشاره كرد و محقق آمريكايي بنام پوپ در سفري به ايران به اين هنر پي برده بود. بعدها اين هنر به چين برده شد.

ميناكاري روي زيورآلات در دوره ساسانيان بشدت مورد توجه قرار گرفته بود مليه كاري ابتدايي نيز در زمان اشكانيان رواج داشته است. با دقت به تاريخ مي توان متوجه شد كه ريشه هاي ميناكاري دنيا از روم يا ايران گرفته شده است.

ميناكاري روي زيورآلات

ميناكاري روي زيورآلات روي انگشترها، مي تواند اوج هنر استادكاران ايراني باشد

تزئين فلز در زمان اشكانيان بسيار مرسوم بوده و يكي از هنرهاي بزرگ اين دوره بوده است. براساس كشفياتي كه در دوره اشكانيان صورت گرفته متوجه مي شويم كه فلزكاري در زمان اشكانيان، هنر با ارزشي بوده است. در اين زمان بود كه ديوارهاي شوش با ميناكاري تزئين شده بود. دست بندهاي طلا ميناكاري كه در موزه لنينگراد نگهداري مي شود از ايران به روسيه برده شده بود. همه اين مدارك و شواهد نشان مي دهد كه ميناكاري روي زيورآلات در ايران سابقه درخشاني دارد. گوشواره ميناكاري شده موزه لوور فرانسه نيز شاهد ديگري بر اين مدعاست. گيره طلايي لعل كاري شده در موزه ولف شيم آلمان نيز نمونه ديگري است.

نتيجه گيري

ميناكاري روي زيورآلات يكي از ارزشمندترين هنرهاي ايرانيان است كه از ديرباز در سرزمين ايران وجود داشته است. اين هنر با روش ميناكاري به روش گرم و سرد انجام مي شود كه هر كدام ، دستورالعمل هاي خود را دارد. اين هنر بسيار زيبا و دوست داشتني، تاريخچه بس درازي دارد.

2 پاسخ
    • admin3
      admin3 می گوید

      با سلام
      طرح از پروانه ها فقط همون یکی هست اگر طرحی مد نظرتون هست بفرستید برای مدیریت فروش تا براتون بزاند تو سفارش

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *