سوغاتی های اصفهان

سوغاتی های اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای بزرگ و زیبای ایران است.این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که باعث میشود گردشگران داخلی و خارجی ، به شوق دیدن این جاذبه ها به این شهر سفر کنند.

هر شهری در ایران سوغاتی مخصوص به خود را دارد.اصفهان نیز سوغاتی های مخصوص به خود را دارد.اگر به شهر اصفهان سفر کردید ، میتوانید با خرید سوغاتی های اصفهانی ، دوستان و نزدیکان خود را شاد کنید.

در شهر اصفهان دستتان برای خرید سوغاتی باز است.شما میتوانید سوغات خوراکی مثل گز ، پولکی ، سوهان عسلی و … خریداری کنید و یا برای انتخاب سوغاتی به سراغ صنایع دستی اصفهان نظیر ظروف میناکاری ، پارچه های قلمکاری شده ، اشیاء قلمزنی و سایر صنایع دستی اصفهان بروید.

گز و پولکی اصفهان

گز اصفهان

گز از سوغاتی های مهم و اصلی اصفهان است و قدمت آن به 450 سال پیش بازمیگردد.گز از گز انگبین تهیه میشود.گز انگبین از ریشه درخت بته که یک درخت کوهستانی است ، بدست می آید.گز اصفهان طعم بسیار خوشمزه ای دارد که عین آن را در هیچ نقطه از جهان پیدا نخواهید کرد.

پولکی یکی دیگر از سوغاتی های خوراکی معروف اصفهان است که گردشگران داخلی و خارجی تمایل زیادی به خرید آن دارند.

از دیگر سوغاتی های خوراکی اصفهان میتوان به عسل ، جوز قندی ، شیرینی کرکی ، شیرینی برنجی ، نبات و برشتوک اشاره نمود.

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان

اصفهان را مهد صنایع دستی ایران میدانند.صنایع دستی اصفهان علاوه بر طرفداران زیادی که در نقاط مختلف کشور عزیزمان دارند ، بین مسافران و گردشگران خارجی نیز ، محبوبیت خاصی دارند.در واقع فروش صنایع دستی اصفهان بین مسافران داخلی و خارجی به عنوان یکی از منابع درآمد مردم این شهر تبدیل شده است.

میناکاری

مینا کاری هنری است که با استفاده از آن روی فلزات با استفاده مواد رنگی تزئین میشود.گردشگران خارجی و داخلی تمایل زیادی به خرید ظروف میناکاری شده دارند و حاضرند حتی هزینه های زیادی برای این منظور پرداخت کنند.دوستان عزیزی که قصد خرید ظروف میناکاری دارند میتوانند از طریق مراکز فروش اینترنتی ظروف میناکاری این ظروف را با قیمت ارزانتری نسبت به فروشگاه ها ، خریداری کنند.

قلمزنی

ظروف قلمزنی

ظروف قلمزنی نظیر سینی های قلمزنی ، گلدان های قلمزنی ، بشقاب های قلمزنی و تابلوهای قلمزنی یکی دیگر از صنایع دستی اصفهان هستند که شما میتوانید آنها را به عزیزان خود هدیه بدهید.قلمزنی هنری است که با استفاده از چکش و قلمی مخصوص میتوان روی فلزاتی مثل مس ، طلا و نقره آثار خارق العاده ای خلق کرد.

از دیگر صنایع دستی اصفهان میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • محصولات خاتم کاری
  • محصولات معرق کاری
  • ظروف سفالی
  • پارچه های قلمکاری شده
  • اشیاء منبت کاری
  • گیوه

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات هنر مینا را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *