وسایل مورد نیاز میناکاری

ابزار ووسایل مورد نیاز آموزش میناکاری

ابزار ووسایل مورد نیاز میناکاری

شیشه

یکی از این وسایل که بهش نیاز دارید شیشه هست که به عنوان تخته کار نیاز هست که رنگ و روی آن بریزید و با استفاده از کاردک روی شیشه راحت کار کنیم .تخته کار میتونه صفحه شیشه ای باشه یا اینکه یکی از یک کاشی قدیمی باشه که بتونید روی اون راحت کار کنید .

کاردک

برای آماده کردن رنگ پودری قرار میدیم رنگ مو به وسیله کاردک  شیشه می ریزیم و بعدبا محلول بس مخلوط می‌کنیم که به اصطلاح روی شیشه با آرامی  مالش می دهیم و برای همین هم انتخاب می‌کنیم که راحت بتونیم به وسیله کاردک رنگ رو روی شیشه ترکیب کنیم و مالش بدهیم.

سوزن (خورکار سوزنی )

خودکار سوزنی یکی از وسایل مورد نیاز  هست . از خودکار سوزنی جهت سوزن کشی استفاده می شود .

انواع قلم موی رنگ

از انواع قلم موها به ترتیب قلموی کف رنگ، قلموی دورگیری و شنگ و خطایی که از این قلم موها برای کارتون می تونید استفاده کنید.

محوکن

وسیله دیگه که برای پاک کردن اضافات رنگ از قسمت‌های چکش خواری ازش استفاده می کنیم.

مداد میناکاری

این وسیله که برای طراحی روی لعاب استفاده میشه ،اثر این مدادها روی لعاب به راحتی پاک میشه ولی مداد معمولی مشکل‌تر پاک میشه و سعی کنید از این نوع مدادها استفاده کنید.

محلول بس

محلولی که برای ترکیب رنگ استفاده می شود محلول بس هست که این محلول محلولی بی رنگ با حالت مایع  به جهت چسبندگی و معلق نگه داشتن ذرات رنگی که رنگ که به صورت پودرهست حالت چسبندگی می دهد تا راحت بتونید باهاش کار کنید محلول بس هنگامی که تو کوره برود میسوزه و دیگه از اثری ازش باقی نخواهد ماند.

استفاده از بس در مینا کاری باعث میشه که قلموی ما روی رنگ راحت‌تر در واقع روان‌تر حرکت کنه و روی در واقع جلوگیری میکنه از خشک شدن رنگ های مینا.در ترکیب مواد بس که از صمغ وگلیسیرین استفاده شده اگر مقدار صمغ  بیشتر باشد باعث کدر می شود اما اگرمقدار گلیسیرین زیادتر باشه  هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

وانواع رنگ ها

و رنگ های میناکاری اصلی ترین  ابزارهای مینا‌کاری هستند که به صورت پودر می باشند  و شش رنگ اصلی مورد استفاده ،آبی لاجوردی ،آبی فیروزه‌ای ،رنگ‌سبز برای زدن شنگ ،رنگ قهوه ای برای دورگیری ،رنگ گل ماشی و سرنج.

اینها رنگهای اصلی هستند ولی ممکنه در مراحل پیشرفته رنگهای بیشتری مورد نیاز هست 12 تا15 رنگ .

این رنگها بایستی از کیفیت خوبی برخوردار باشه در غیر اینصورت ممکنه هنگام پخت تغییر رنگ بده و یا بسوزه بهترین رنگ ،رنگ آلمانی هست که رنگهای موجود در پک نیز ازجنس مرغوب وآلمانی می باشد.

لعاب جهت میناکاری

جهت کار برروی لعاب میتوانید از لعاب سری سه تایی بشقاب  که در تصویر ملاحظه می نمایید استفاده کنید این بشقابها در اندازه های  8 سانتی 10سانتی و12 سانتی می باشد که به راحتی میتونید روی اون کار کنید .البته از بشقابهای ولعابهای دیگه هم میتونید استفاده کنید ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از اینگونه لعابهای کوچک هست .

کپی با ذکر منبع بلامانع است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *