مقدمه ای برای یادگیری میناکاری روی سفال

مقدمه ای برای یادگیری میناکاری روی سفال

برای آموزش میناکاری روی سفال به وسایل زیادی نیاز داریم که قبل از شروع کار باید همه آنها را آماده کنیم.گواش ، انواع قلم مو ، کاغذ کاربن ، چسب چوب ، کاغذ سمباده ، ظرف سفالی ، مداد ، آب و اسپری پلی استر از جمله وسایلی هستند که برای میناکاری روی سفال به آنها نیاز داریم.در ادامه همراه ما باشید تا مراحل میناکاری روی سفال را بصورت دقیق و کامل به شما آموزش دهیم.

مرحله اول : شما بعد از انتخاب ظرف سفالی مورد نظر ، باید به منظور صاف شدن سطح ظرف ، با استفاده از کاغذ سمباده نرم ، روی ظرف را سمباده بزنید.

میناکاری روی سفال

مرحله دوم : بعد از اینکه سطح ظرف سفالی کاملا صاف و صیقلی شد ، وقت آن است که چسب چوب را روی ظرف بمالید.برای این منظور باید بر حسب نیاز مقداری از چسب چوب را با آب مخلوط کرده و محلول رقیق بدست آمده را روی سطح ظرف بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود.

مرحله سوم : در این مرحله بسته به سلیقه خود باید یک طرح را روی ظرف پیاده سازی کنید.برای این منظور می توانید طرح روی یک کاغذ را با استفاده از کاغذ کاربن روی ظرف سفالی چاپ کنید.

مرحله چهارم : بعد از اینکه روی سطح کار خود ، یک پیش طرح ایجاد کردید ، باید با استفاده از گواش شروع به رنگ آمیزی نمایید.بعد از پایان عملیات رنگ آمیزی ، بدون آنکه دستتان به سطح کار برخورد کند ، ظرف را در جایی قرار دهید تا رنگ های روی آن بطور کامل خشک شوند.در این مرحله برای رنگ آمیزی علاوه بر گواش میتوانید از رنگ اکلیلیک ، رنگ روغن و غیره نیز استفاده کنید.این به سلیقه شما بستگی دارد.

آموزش مینا روی سفال

مرحله آخر : وقتی از خشک شدن نقوش روی سطح ظرف سفالی مطمئن شدید ، وقت آن رسیده است تا از اسپری پلی استر به منظور ثابت ماندن رنگ ها و براقیت کار استفاده کنید.برای این منظور در یک فضای باز ، اسپری پلی استر را از فاصله 30 سانتی متری ، روی سطح کار بپاشید ، بطوریکه که تمام سطح کار را پوشش دهید.بعد از پایان این مرحله ظرف سفالی میناکاری شده را در فضای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

میناکاری روی سفال آسانتر از فرآیند میناکاری روی مس است.حال که شما با مراحل آموزش میناکاری اصفهان آشنا شدید ، بنابراین شما می توانید این مدل از میناکاری را در منزل تمرین کنید و از ابتکارات خود لذت ببرید.اگر در حین کار دچار مشکل شدید و یا سوالی داشتید ، آن را با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *