با هنر ميناكاري روي طلا آشنا شويم

با هنر ميناكاري روي طلا آشنا شويم

هنر ميناكاري روي طلا

مقدمه

هنرمینا تولیدکننده ظروف میناکاری و فروش ظروف میناکاری اصفهان در این مقاله شما را با هنرمیناکاری روی طلا آشنا می کند. در ميناكاري، مي توان با قلم سفيد طرح هاي مختلف و زيبايي را روي ظروف نقره اي، مسي و طلايي رنگ آميزي كرد. رنگ زمينه طرح ها به طور معمول ، رنگ هاي آبي، قرمز و سبز است كه يادآور آسمان آبي بوده و به همين دليل اين هنر را ميناكاري مي نامند.تاريخچه هنر ميناكاري به حدود  پنج هزار سال قبل برمي گردد و يكي از صنايع دستي محسوب مي شود. امروزه اكثر هنرمندان ، روي ظروف مسي اين هنر را به معرض نمايش مي گذارند ولي با اين وجود فلزات طلا و نقره هم از جمله بسترهايي است كه مي توان اين هنر را روي آن ها انجام داد. ميناكاري روي طلا در كشورهاي مختلفي انجام مي شود ولي اين هنر در ايران سابقه ديرينه و درخشاني دارد.

با هنر ميناكاري روي طلا آشنا شويم

ميناكاري روي طلا، باعث زيبايي چندين برابر آن مي شود

خاصيت طلا در ميناكاري

طلا تنها فلزي است كه هنگام ذوب شدن با مينا اكسيد نمي شود و به همين دليل است كه مي توان هر نوع طرح و نقشي را روي آن پياده كرد ولي فلزات مس و نقره اين چنين خاصيتي ندارند. فلزات ميناكاري را مي توان از 750 تا 850 درجه سانتيگراد حرارت داد و اين عمل باعث مي شود تا رنگين كماني روي فلزات نقش ببندد. شهر اصفهان مركز ميناكاري ايران است و از زمان هاي قديم استادان مشهور و معروفي در اين عرصه مشغول به كار بوده اند.

سابقه ميناكاري روي طلا

ميناكاري به حدود پنج هزار سال قبل برمي گردد و با اين هنر مي توان زيورآلات و ظروف مختلف را زيبا كرد. ميناكاري با تركيب آتش و خاك به وجود مي آيد و هنر نقاشي آن را زيباتر نشان مي دهد. به عقيده بسياري از كارشناسان، هنر ميناكاري به كشورهاي اروپايي برده شد. در برخي از كشورهاي اروپايي هم مي توان آثار ميناكاري را يافت كه نشان مي دهد كه اين مردمان هم به اين هنر علاقمند بودند.

براساس تحقيقات باستان شناسي مشخص شده كه در دوران سده هفتم تا هشتم، گوشواره هاي طلايي در نهاوند وجود داشته است. بازوبند ميناكاري شده به دوران هخامنشيان برمي گردد  كه در حال حاضر در موزه هاي آلبرت انشتين و ويكتوريا نگهداري مي شود.

ميناكاري روي طلا در زمان سلجوقيان به اوج خود رسيد و در اين زمان بود كه ظروف برنجي و ميناكاري متداول شد و حتي به كشورهاي همسايه هم صادر مي شد. سيني آلب ارسلان مهم ترين نمونه ميناكاري روي نقره است كه امروزه در موزه بوستون نگهداري مي شود. استاد حسن الكاشاني سازنده اين هنر بوده و با خطوط كوفي روي آن آثاري منقوش شده است.

بشقاب هاي دوره ساساني كه در ارمنستان به تازگي كشف شدند و امروزه در موزه متروپليتن نگهداري مي شوند نمونه زيبايي از آثار باستاني ميناكاري هستند. در موزه هاي لندن و فرانسه و سن پيتزبورگ نيز آثار ديگري از هنر ميناكاري روي طلا نگهداري مي شود.

ميناكاري روي طلا در دوران سلجوقيان به اوج خود رسيد و در اين دوران بود كه ظروف ميناكاري و برنجي متداول شد و حتي در اين دوران بود كه اين آثار به كشورهاي همسايه ارسال مي شد.

با هنر ميناكاري روي طلا آشنا شويم

آثارميناكاري روي طلا، براي بانوان ايراني هيجان انگيز است

بهترين هديه، طلاي ميناكاري شده

طلاي ميناكاري شده در دنياي فشن و جواهرات، از اهميت بسزايي برخوردار است و تنها دليل تفاوت آن اين است كه نسبت به ساير طلاها متفاوت است. مشتري مي تواند طرح توليد اين نوع جواهرات را بدهد و براي كساني كه عاشق سينه چاك طلا هستند گزينه مناسبي است. اين نوع طلاها متنوع بوده و از طلاهاي ارزان تا گران قيمت را مي توان ميناكاري كرد. هنرمندان و اساتيد ميناكاري براي خلق اين نوع آثار، زمان بسيار زيادي را صرف مي كنند تا بتوانند آثار گرانبهايي را خلق كنند.

نحوه ميناكاري روي طلا

هر چقدر كه محصول ميناكاري روي طلا، حرارت بسيار بيش تري را ببيند به همان اندازه دوام بيش تري خواهد داشت و رنگ آن تا مدت زمان زيادي باقي خواهد ماند. ميناكاري روي طلا مانند ميناكاري روي نقره و مس بوده و لازم است كه با دقت و تخصص انجام شود تا تاثيرگذار بوده و تعداد مشتريان اين محصولات نيز روز به روز بيش تر شود.

با هنر ميناكاري روي طلا آشنا شويم

شما مي توانيد بهترين آثار ميناكاري روي طلا را از فروشگاه هنر مينا خريداري كنيد

مهم ترين جواهرات ميناكاري روي طلا

ميناكاري روي طلا در جواهرات بسيار زياد و متنوعي انجام مي شود و از دستبند، گردن بند، گوشواره، انگشتر اين هنر روي آن ها انجام مي شود. شما مي توانيد با آثار ميناكاري روي طلا را با لباس هاي خود ست كنيد. در كل مي توان گفت كه هر نوع طلايي را مي توان روي آن ميناكاري روي طلا انجام داد.

زيبايي چند برابر طلا با هنر ميناكاري روي طلا

طلا في نفسه زيبا است و زماني كه روي آن ميناكاري انجام مي شود مي توان گفت كه زيبايي محصول و اثر چندين برابر مي شود. بانوان محترم و دختر خانم ها، زماني كه اين چنين محصولي را مشاهده كنند به طور يقين مجذوب زيبايي آن خواهند شد.

نگهداري جواهرات و طلاهاي ميناكاري شده كار ديگري است و شما مي توانيد در بازه هاي زماني آن را پوليش كنيد تا شفاف تر به نظر برسد. توصيه مي كنيم كه هر چند وقت ديگر اين كار را انجام دهيد تا طلا و جواهرات بدرخشد و بتوانيد آن ها را در مدت زمان طولاني استفاده كنيد.

جوانان محصولات ميناكاري روي طلا، را مي پسندند

ميناكاري روي طلا مورد توجه جوانان

جوانان به تازگي به هنر ميناكاري روي طلا توجه مي كنند و جواناني كه عاشق طلا هستند مي توانند از اين آثار استفاده كنند.شما مي توانيد بهترين محصولات ميناكاري روي طلا را از فروشگاه هنر مينا خريداري كنيد كه همگي با قيمت مناسبي عرضه مي شود. حتي اساتيد شركت هنر مينا، ميناكاري روي طلا را آموزش مي دهند و هنرآموزان مي توانند خيلي از نكات ريز اين هنر را فرا گرفته و در نهايت كارگاه ميناكاري روي طلا را راه اندازي كنند. اين هنر ارزش بسيار زيادي دارد.

نتيجه گيري

ميناكاري روي طلا يكي از هنرهاي اصيل و زيباي ايراني است كه به موازات ميناكاري روي نقره، مس، انجام مي شود. دختران جوان و بانوان محترم ايراني اين هنر را بسيار زياد مي پسندند و دوست دارند كه اين نوع طلا و جواهرات را به گردن خود بياويزند يا به دست كنند تا زيباتر باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *